top of page
חיפוש

ההבדל בין משלים קופ״ח לביטוח פרטי

עודכן: 14 באוק׳ 2021

מאז תחילת שנות השמונים, תושבי ישראל רוכשים פוליסות בריאות פרטיות ובנוסף 80 אחוז מהתושבים משלמים לקופות החולים גם על כיסוי שב"ן, שירותי בריאות נוספים, או כפי שהעם מכיר אותם, המשלימים.

אז למה צריך לרכוש גם ביטוח בריאות פרטי, אם יש לנו משלימים בקופת החולים?


חוק הבריאות קובע שאת שירותי הבריאות נקבל מקופות החולים, , ובעבור זה יורידו לנו מהמשכורת, מס בריאות של 5%, שזה המון כסף.

נו, אז למה צריך גם משלים?



המשלימים של קופות החולים או השב"ן , שירותי בריאות נוספים בשמם האמיתי, נועדו לשדרג במשהו את השירותים שאנחנו מקבלים מהקופות, משהו דומה לישיבה במעברי החירום במטוס תמורת תשלום נוסף, וכך יש יותר מקום לרגליים.

אבל, מהר מאוד אזרחים הבינו, שאם הם באמת רוצים לקבל שירותי רפואה ברמת גבוהה ממש, הם צריכים לשלם עבור זה באופן פרטי, ולכן נוצר ביקוש לביטוחי בריאות פרטיים, כי זה מקביל לטיסה במטוס פרטי, שבו אתה קובע, מתי לטוס, לאן, מי יהיה הטייס, באיזה חדר במטוס תישן, מתי בא לך לאכול, כי זה מטוס פרטי... נו, ובוא נודה באמת, יש הבדל קטנטן ביחס שמקבלים אנשים במחלקה ראשונה או במטוס פרטי, לנוסעים במחלקת סרדינים, סליחה, מחלקת תיירות.

אוקי, אז עדיף פרטי, אבל אם יש לי פרטי, אז למה אני צריך לשלם גם על המשלים, שהרי אם יש לי מטוס פרטי, מה אני צריך כיסא במעברי החירום?

התשובה היא: אתם לא.

לקוח שמחזיק בפוליסת בריאות מקיפה, לא באמת זקוק למשלים של קופת החולים, וגם אם ישנו סעיף כזה או אחר שבגינו ניתן לקבל מהקופה החזר של כמה מאות שקלים, את כל הכיסויים החשובים והיקרים באמת, יש בפוליסה הפרטית ולא במשלימים.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page